De afgelopen jaren zijn de 68 groepstrainingen ontwikkelt en uitgevoerd op verschillende middelbare scholen.

Onderstaande leerling evaluaties zijn voortgekomen uit de groepstrainingen die zijn uitgevoerd op de middelbare scholen Aeres MAVO te Bilthoven, CLZ in Zeist en het Farel in Amersfoort.

De motivatietraining is op de Aeres MAVO te Bilthoven verzorgd aan in totaal 180 leerlingen, specifiek de leerjaren brugklas, 2e klas en 3e klas.

Uit de evaluaties vanuit de leerlingen blijkt het volgende:

  • 73,8% van de leerlingen heeft wel wat tot veel geleerd van de training
  • 50,5% van de leerlingen vonden de training wel tot heel interessant
  • De leerlingen gaven de training een gemiddeld cijfer van 7,1

 

Overige opmerkingen vanuit de leerlingen over de motivatietrainingen:

  • Het waren onderwerpen waar je normaal niet over praat
  • Ik heb geleerd dat je mensen niet te snel moet veroordelen
  • Ik heb geleerd dat ik niet perse veel volgers nodig heb
  • Ik heb geleerd dat ieder persoon anders is en dat het niet uitmaakt wat voor werk iemand doet
  • Ik heb geleerd dat werk, geld of sociale status niet echt is wie je bent
  • Ik heb geleerd hoe we onze intrinsieke waarden in kunnen zetten
  • Ik heb geleerd dat het niet uitmaakt of je veel of weinig geld hebt en of je veel of weinig volgers hebt, want het zegt niets over hoe je echt bent
  • Ik ben liever welzijn dan welvarend

 

 

Wat vinden leerlingen en ouders van de verschillende groepstrainingen?

  • Een gemiddeld cijfer van een 7 voor de dyslexie studievaardigheidstrainingen, havo/vwo groep leerlingen
  • Brugklasleerlingen geven een gemiddeld cijfer van een 7.8 voor de studievaardigheidstrainingen, vmbo-tl groep leerlingen
  • De eindexamen leerlingen geven een gemiddeld cijfer van een 7.3 voor de examenstresstrainingen
  • Het horen en oefenen met werkvormen en leerstrategieën die de leerlingen gebruiken als het moeilijker wordt, bijvoorbeeld in de bovenbouw of tijdens toets weken
  • De leerlingen pakken er werkwijzen en leerstrategieën uit die voor hun werken, tevens bedenken zij hierdoor zelf wat de voordelen en mogelijke nadelen zijn van bepaalde werkwijzen
  • Leerlingen vanuit examenklassen geven aan de groepstrainingen over plannen als zeer waardevol en nuttig te ervaren
  • De leerlingen voelen zich veilig en vertrouwd, aangezien er een bekend gezicht voor de klas staat
  • 90% van de ouders die aanwezig waren tijdens de oudertrainingen vonden het een meerwaarde om te leren hoe te overhoren, dagplanningen en voorbereidingsschema’s te maken (samen met je kind plannen)
  • De ouders, 60 aanwezigen, die de oudertraining onderbouw hebben gevolgd geven een gemiddeld cijfer van een 7.9
  • De ouders, 40 aanwezigen, die de oudertraining bovenbouw hebben gevolgd geven een gemiddeld cijfer van een 7.2

 

Opmerkingen vanuit leerlingevaluaties

  • Overzicht gecreëerd
  • Mijzelf ertoe aanzetten om er iets mee te doen
  • Geleerd hoe je jezelf kan concentreren op huiswerk maken
  • Geleerd hoe belangrijk plannen is en er dus meer tijd aan besteed moet worden
  • Agenda geleerd beter in te vullen
  • Leren samenvattingen en aantekeningen maken is zeer nuttig
  • Niet teveel vakken op 1 dag leren
  • Hoeveel dagen ik de tijd moet nemen om voor een bepaald vak te leren
  • Voornamelijk de trainingen over toets aanpak en hoe vreemde talen te leren worden als zeer nuttig en waardevol geëvalueerd

 

Ik heb interesse 

 

Praktische informatie:

 

Nieuwsgierig geworden?

Manager OnderwijsAdviesBureau Maltha

Neem vrijblijvend contact met ons op, wij maken graag tijd vrij om langs te komen voor een persoonlijke toelichting. Manager OAB Maltha Herma Ober- van Hienen bereikbaar op telefoonnummer: 06-21304643 of via e-mail: info@oabmaltha.nl

 

OnderwijsAdviesBureau Maltha